Magövningar del 1

Syndicate content

Här kommer första delen med tips på magövningar.

Att tänka på: Svanken skall vara i marken i de övningar då benen sträcks ut. Tappar man svanken tappar man också kontakten i magen. Åker svanken upp, testa att inte sträcka ut benen så långt.

I alla övningar försöker jag tänka -Mage, mage, mage. Annars är det lätt att tappa kontakten är man blir trött.

 

Övningarna är enkla och passar bra när man tränar själv då ingen hjälp behövs. De kan absolut göras jobbigare med hjälp utav viktband på fötterna (vilket jag inte testat ännu), tyngre vikter i händerna, superset mm.

Bara fantasin sätter stopp där :P

 

 

  När jag går till gymmet är jag inte en utav dem som är fixad och snygg. Där bryr jag mig inte om hur jag ser ut i håret eller om sminket rinner, jag kööör bara ;)

Lökighetsfaktorn i filmen är hög eftersom jag gör mina magövningra sist i passen men det bjuder jag på. Det ska synas att man tränat hårt! :D

Kommentera

Kommentarer

Dessa övningar är ju grymma! Gött att du lagt ut film på dem :)

Vad roligt att du testat dem och kul att du gillar bollen :)

Ja stången är lite knepig och det kan verkligen kännas som att armarna är för korta, haha!
Men kör du den ett tag så kommer du längre och längre och tillslut kommer du runt ;)

Kör hårt!

Har testat dina övningra nu och den med bollen var helt klart bäst!! Försökte den med stången men har nog för korta armar el överkropp. Den gick iaf inte alls=)

Meeen åååh!
Jag får fixa det :)

Filmen är blockerad =(