Syndicate content

 

Hallå!

Sorry för dåligt bloggande. Kommer helt enkelt att ta en liten paus från bloggandet, och komma tillbaks ännu bättre. Tills dess kan ni följa mig på Instagram. Där uppdaterar jag med träningsbilder varje dag! 

 

 

Bilder från senaste dagarna!

 

Rumpa! blush

 

 

Kärlek!

mån 24, sep 2012 |

 

Född vältränad?

En fråga som jag får ofta på gymmet är om jag alltid har varit vältränad. ”Wow, är du född med så här mycket muskler?” Brukar det låta.


Alltså nej… Jag är snarare att se ut så här. Liten, smal, och med relativt lite muskelmassa. Så HÄR skulle jag ha sett ut om jag inte tränade. Jag har bara trotsat allt som genetik "står för". 

 

 

Om jag inte hade tränat och slitet som ett djur på gymmet så hade jag ju fortfarande sett ut så. Genom att äta brutalt mycket och träna brutalt hårt. Det är helt fantastiskt hur man bara kan säga ”f-you” åt hur man egentligen ska se ut, och bara renovera hela skiten. Bygga om sin kropp precis som man vill. Ni som har gått ner jättemycket i vikt vet vad jag snackar om, men ni vet också hur extrema mängder jobb det ligger bakom det. Men desto mer kan man njuta av resultatet, right?

Varje gång du ser någon på gymmet som är mer vältränad, fit, eller smalare än du är, så tar du säkert för givet att den här personen är född till att vara "lite mer". Lite smalare, snyggare, vältränad, eller vad det nu kan vara. Jag har alltid fungerat så. Att den där människan som är lite mer alltid har haft det, och att jag aldrig ens kommer att kunna toucha det. 

Va fel jag hade. Istället för att anta att den här personen som du så gärna vill se ut som alltid har sett ut så. Så fråga han eller henne. Vad har den personen gjort för att få just den kroppen. Hur har han eller hon tränat? Kanske är du inte beredd att lägga ner all den energi och tid som krävs, men då vet du i alla fall. Personen i fråga är väldigt sällan born with it.


 

Bilder: Philip Lailani 

ons 19, sep 2012 |

 

 

 

 

Dagens tuttar

Plan Bänkpress - 6 set

Lutande Bänk - 6 set

Maskindips - 6 set

Cable Cross - Känsla 

 

1:a passet (4-6 reps) 2:a passet (15-20 reps)

 

 

Bröstträning för tjejer?

Bröst stod på schemat idag, och enligt mig finns det få muskelgrupper som är så roliga att träna som bröst. Ja, okej då. Rygg skulle väl vara den enda muskelgrupp som slår pattarna. ;) Men träning ska inte vara roligt. Det ska göra ont och vara frukansvärt jobbigt. För då blir resultaten desto roligare. Men lite roligt är det ju ibland. 

Jag har hört många tjejer som undviker att träna bröst. Anledningarna till brösträdslan brukar vara att "Det inte är så viktigt för tjejer" att träna bröst, alternativt att de är rädda att de ska få "Stora köttiga pecs". Angående det sista som jag nämnde om stora bröstmuskler så skulle jag säga att det är extremt svårt att få ett par köttiga markerade bröstmuskler som tjej. Men med väldigt låg fettprocent och tung bröstträning - Yes you will see some lines! 

Angående det förstnämnda om att bröstträning inte skulle vara nödvändigt så håller jag inte med. Jag skulle som tjej absolut lägga in bröst i mitt träningsupplägg. Jag skulle snarare säga att bröstträningen och de nyvunna bröstmusklerna kommer att ge dem ett litet lyft. Dessutom är det som sagt sjukt roligt att träna bröst. Om det är någon övning som man ska vara stark i, så är det bänkpressen!

 

Så girls, Don´t be afraid of tutträning!

 

 

mån 17, sep 2012 |

 

 

Delta Gym - Where the magic happens!

 

 

Dubbla pass - samma muskelgrupp

Jag håller hela tiden på att experimentera med min träning, och jag använder mig själv som försökskanin. Olika teorier, splitar, och träningssätt. Det är roligt att se hur kroppen reagerar på olika saker. Ibland hittar man någonting som funkar jättebra, och vissa saker som fungerar mindre bra. Men mycket funkar läskigt bra, och ibland kan jag bli chockad över mina egna resultat. Viktigt att komma ihåg är att mycket funkar bra på mig, och mindre bra på min träningskompisar. För vi har alla olika förutsättningar och kroppar, som kommer svara mer/mindre bra på olika saker.

Just nu så kör jag dubbelpass varje dag med SAMMA muskelgrupp båda passen. Det första passet kör jag TUNGT. Jag kör 4:or till 6:or. Om jag orkar en sju - Höj vikten! Tar en Recovery efter passet och gör annat. Det andra passet kör jag senare samma dag och då kör jag högreppare. Jag ligger runt 15 repitioner och koncentrerar mig på kontakt, pump, och att trötta ut muskeln maximalt. 

Jag har provat att träna på det här sättet i några dagar nu, och de muskler som jag har hunnit träna har bara EXPLODERAT! Av ett pass. Jag har konstant tryck, och en skön känsla i kroppen. Det här är absolut ett träningssätt som jag kommer köra på de perioder jag har mer tid till träning. Jag har en liten teori om varför jag tror att det här funkar så sjukt bra, men nu kommer jag att fortsätta i några veckor till och sedan utvärdera. 

 

Badäng!

Grym form på träningskompis!

sön 16, sep 2012 |

 

 

 

Hej, jag heter Sophie och jag är sjuuukt töntig!

 

VARFÖR ska jag snart berätta för er, men först tänkte jag bara berätta om en liten gyllene regel som många i fitness- och byggarbranchen använder sig av. ;) Så klart befinner jag mig på gymmet. "Yes, det är dags för biceps idag!" tänker jag och knallar fram mot hantlarna. Börjar med att värma upp några set, för att få upp pump och cirkulation i armarna. Jag har en tjocktröja på mig. Fram tills jag har fått upp pumpen i armarna så har jag alltid en tjock, och inte allt för avslöjande tröja på mig. För mig är det självmord att komma in på gymmet i linne och ställa sig framför spegeln. Liten, tjock och blek - Kul för mig. Nej tack! Istället väntar jag och sliter av mig tröjan efter halva passet, och får mig en riktigt grym surprise! Ådror och muskler som sticker åt alla håll...

Try it!

 

Och...

När jag har värmt upp med de så kallade "hundbenen" så fortsätter jag mot "the bad boys"... Haha, ja ni vet. De stora hantlarna. "Nu jävlar" tänker jag, tar tag i 20 kg´s hantlarna och börjar reppa biccar. Jag använder all min kraft i överkroppen för att svinga upp den stackars hanteln och släpper sedan snabbt ner den. Till och med lite gung i knäna och någon sekunds vila hinner jag med innan den andra hanteln ska svingas upp. 

Jag har varit värre än vilken 15-årig rookie-kille som helst i gymmet. Jag vet mycket väl att det sista jag tjänar på är att vara viktkåt. Det gäller att komma ihåg att det enda som räknas är slutresultatet, och inte hur cool man är just den sekunden på gymmet. Visst finns det vissa övningar som är heliga för mig, som till exempel bänkpress. Där VILL jag vara viktkåt. Men den senaste tiden har jag gått över till silverhantlarna i nästan varenda övning. Jag är ingen stor och stark tjej, och med rätt teknik och utförande så krävs det inte mycket vikt för att göra mos av mina små muskler.

Let go of your pride!

 

Många vill snacka muskler på tuben! laugh

lör 15, sep 2012 |

 

En självklarhet.

Kosttillskott har kommit att bli en självklarhet och någonting extremt viktigt i min vardag. Både för att det är så pass bekvämt och smidigt, men också för att jag vill maximera mina träningsresultat. Förrutom att Fitnessgurus produkter har snygga burkar som man kan ha ståendes hemma, så har även FG´s produkter grym kvalité. Innehållsförteckningen är lättförståelig och tydlig - Inget bullshit liksom! Får en del kosttillskottsfrågor, så här kommer en liten snabbgenomgång!

 

 

One Whey

One whey, Fitnessgurus protein är ju som bekant känt för sin goda smak. Jag har skrivit ett helt inlägg om de olika smakerna HÄR, för er som är osäkra på vilket ni ska köpa. Jag har alltid med mig några portioner i väskan, för man vet aldrig när det kan komma att behövas. Jag använder One Whey som mellanmål tillsammans med lite Jordnötssmör, och efter vissa träningspass.

 

One Recovery

One Recovery är en gainer som innehåller protein och Vitargo (Väldigt snabba kolhydrater) Snabba kolhydrater efter passet blir nödvändigt om du ska köra samma muskelgrupp snart igen, eller som kommer vara stödjande under nästa pass. Om du är en vanlig "svennegymmare" som tränar efter en split tre gånger i veckan så skulle jag säga att det bara räcker med protein efter träningen. Om du däremot har tränat en muskelgrupp som du kommer att träna snart igen så skulle jag ta lite snabba kolisar efter passet. Jag tar Recovery vid vissa dubbla träningspass, eller när jag vet att jag kommer att träna den muskelgruppen inom 24 timmar igen.

Sen finns det flera andra aspekter att kolla på också. Mycket beror också på hur pass HÅRT du kör. Kör du riktigt jäkla hårt (Benpass, hint hint :D) så kanske Recovery är att föredra. Just för att bryta den förhöjda infektionskänsligheten så snabbt som möjligt. Den mentala biten, känslan av snabb återhämtning osv spelar också in.

 

Power

Fitnessgurus pre-workout som jag tar innan varje träningspass. Ökad pump, prestationsförmåga, och fokus på passen. Jag växlar lite mellan den stimulantfria och den med stimulanter. Beroende på när jag tränar och vilket humör jag är på. Känner jag att jag behöver en extra kick så fixar Power med stimulanter det! Men sena kvällar så är den stimulantfria Power grym, dessutom så du får enorm pump, gött! (koffeinfri, och koffein hämmar pumpen)

 

 

Nytheter!

ONE PAK - Huuuur smart som helst! Små påsar med vitaminer, mineraler, omega 3, antioxidanter, och R-ALA.Man får allt i ett paket, och slipper att tänka på att köpa allt separat. Passar mig perfekt som äter väldigt ensidigt.

ONE AMINO- Fitnessgurus nya, grymma aminosyror. Finns i smakerna Sour Apple och White Peach, och jag kan bara säga så här: White Peach är de godaste aminosyrorna jag någonsin provat!

 

One Whey Bar i lager på Måndag! Längtar! laugh

fre 14, sep 2012 |

 

 

Latissimus Dorsi

 

 

En smal midja är väl någonting som alla eftersträvar?

 

Det häftiga med kroppen är att det går att skapa illusioner. Med hjälp av träning så kan man förändra och jobba på sin kropp. Jag jobbar just nu på att skapa illusionen om att jag har en mycket smalare midja än vad jag egentligen har. En stor rumpa, men framförallt så kommer en bra rygg kommer att få din midja att se betydligt smalare ut än vad den egentligen är. 

Mina ryggpass brukar vara helt galna. Jag brukar köra 30 set rygg, och jag brukar krypa ut från gymmet av utmattning. Men ryggen är min överlägset bästa muskelgrupp, och det om någonting är väl ett bevis på att den hårda träningen har fungerat? Den är stor, den är tuff, och den klarar det! Chins, latsdrag och T-bar row är favoriter på mina ryggpass. Idag blev det ett Ako-inspirerat pass, med lite färre set. Då gäller det att få ut så mycket som möjligt från varje set istället. wink

 

4 set viktade chins

4 set viktade pull-ups

4 set T-bar row fri stång

4 set lågrodd i maskin

6 set rodd

 

 

Sen blev det backintervaller @ Haga med världens bästa! wink

 

ons 12, sep 2012 |

 

 

 

.. And One "whey"

 

Jag kommer ihåg första gången jag kom in på gymmet. Jag var rädd, jag var spinkig, och jag skämdes. Jag tyckte att det var så pinsamt. Mitt mål var att se vältränad och biffig ut, och vägen dit kändes lång. Helt ärligt så kändes den omöjligt lång. Pinsamt liksom. När det enda jag såg i spegeln var en tanig och otränad liten tjej. Som tur är har det hänt en hel del sen den dagen. Illa skulle det väl ha varit annars? Men inte fan visste jag då att det skulle krävas blod, svett, och tårar för något ynka kilo muskler…


MEN. Jag har haft ett sinnesjukt driv sedan första dagen. Det är det drivet som sakta men säkert har förändrat min kropp. Thoughts in to actions. Varje morgon har jag vaknat med ett enda mål i huvudet. Vad som än skulle komma i vägen för mig den dagen, så kunde inget komma i vägen för mig och mitt mål. Om det så innebar att jag mitt i natten i snöstorm skulle behöva cykla till utegymmet för att köra chins och dips när alla gym hade stängt. Det här drivet har funnits i över två år, och det blir bara starkare och starkare för varje dag. Jag vet vilken fysik jag kommer att kunna bygga om några år, men jag kan inte ens föreställa mig hur mycket det kommer att krävas ut av mig. Missförstå mig inte nu, för jag tycker verkligen att det är roligt med träning och allt vad det innebär. Sinnesjukt roligt, men det har varit långt ifrån lätt.


Och som med allt annat så gäller det här så klart inte bara träning. Om du vill bli riktigt jäkla bra på någonting så måste du förtjäna det. Världen är stor och konkurrensen kommer alltid att vara stenhård. Inom allt. Och är lagom aldrig bra nog. Det kommer alltid finnas någon liten jävel som är bättre, så nöj dig aldrig. Utveckling, insikt, och självförverkligande. Jag tror att ALLA har det där drivet inom sig... Eller så skiter man fullständigt i allt detta, och nöjer sig med att vara bekväm och lagom?


Naaaaaaaat wink

 


 

tis 11, sep 2012 |

 

 

Fuck it.

Let´s get bigger.

And better!

 

Det är nog mitt absoluta favoritcitat, och det är något som genomsyrar hela mitt tänk inom min egen träning och utveckling. Jag vill helt enkelt få mer muskler. Mer muskler på rätt ställen. Symmetri är inte någonting som jag nödvändigtvis, verkligen eftersträvar. För jag har gärna lite större axlar och rumpa, samtidigt som jag är nöjd med små och tajta vader. I takt med att min kropp förändras, så förändras också mitt tankesätt. Vill jag verkligen ha stora trapz och armar? NEJ! ..Eller JA! Jag har funderat fram och tillbaka på vilka muskelgrupper som släpar på min kropp och det jag kan komma fram till är:

 

  • Baksida ben
  • Biceps
  • Baksida axlar

 

Vanligtvis tränar jag väldigt explosivt, tungt, och intensivt. Jag tränar mig till total utmattning. Men de senaste veckorna har jag har tränat relativt "lugnt". Sänkt vikterna, förbättrat tekniken, och strävat efter mer kontakt. Försökt att göra vikten så pass tung som möjligt helt enkelt. Jag har till och med tagit ett par vilodagar. Men nu kliar det verkligen i kroppen. Jag kommer att gå tillbaks till mitt gamla upplägg!

Vikten ligger på 64 kg, vilket innebär att jag är uppe i min tyngsta vikt nu. Jag har aldrig gått över 64 kg förut, och jag har ALDRIG vägt 64 kg och haft så pass mycket massa som jag har nu. Jag vill fortsätta att lägga på mig mer muskler. Och jag ser verkligen fram emot att få skala av vikt senare, musklerna kommer sticka ut åt alla håll!

 

Nytagna formbilder, 64 KG

 

 

Nyheter från Fitnessguru!

ONE PAK - Huuuur smart som helst! Små påsar med vitaminer, mineraler, omega 3, antioxidanter, och R-ALA.Man får allt i ett paket, och slipper att tänka på att köpa allt separat. Passar mig perfekt som äter väldigt ensidigt. 

ONE AMINO- Fitnessgurus nya, grymma aminosyror. Finns i smakerna Sour Apple och White Peach, och jag kan bara säga så här: White Peach är de godaste aminosyrorna jag någonsin provat!

 

 

mån 10, sep 2012 |

 

Pt-school

 

Trodde ni att jag hade slutat att skriva?

 

Nej, inte riktigt... Men jag har faktsikt ägnat nio hela dagar till BARA träning, och det har varit helt underbart! Jag har pluggat natt och dag, och det kommer jag att fortsätta att göra. Anatomi, näringslära, fysiologi, teknik, och SJÄLVKLART till att träna massor själv. Jag har även hållt mitt livs första PT-pass och jag kan lugnt säga att det var något av det roligaste jag gjort. 

Som många av er redan vet, så är träning en fruktansvärt stor del av mitt liv. Bigger, stronger, faster. Äckligt vältränad you know? Jag lever min satsning fullt ut. Absolut inte för att jag måste, utan för att jag vill. För att jag verkligen, verkligen vill. Jag får dagligen mail från människor ifrån hela världen. USA, Kina, och Brasilien. Som har börjat träna bara för att de sett mina bilder. Hur grymt är inte det? 

Obsession? Nej, det är inte något jävla obsession. Det handlar om så sjukt mycket mer. Att känna sig bekväm med sin kropp, ta hand om sin kropp och sig själv, att VÅGA. Och mycket, mycket mer. Det är inget fult med det, och jag har aldrig förstått mig på människor som påstår det. Jag vill visa det - Att få fler killar och tjejer att få upp ögonen för träning, och framförallt styrketräning. Det här är en riktigt grym livsstil, och jag tror att många andra skulle må extremt bra av den. 

 

Lifestyle!

 

 

 

Isabell Anderson

 

Den här grymma tjejen har förgyllt mina dagar på skolan. Jag har redan skrivit om hur galet cool jag tycker att hon är. Men det tåls att sägas igen. Jag har aldrig i mitt liv träffat en annan tjej som tänker och tränar mer likt mig själv! Isabell vann både sin klass, och over all:en i Body Fitness på Ahlströmmertrofén i år. Hon är en GRYM förebild för sporten, och jag kommer bara att säga så här:

Håll ett öga på henne, för hon kommer att gå LÅNGT ... wink

 

 

sön 09, sep 2012 |